Artikelkategorier: Arkiv
I S-Bankens nätbetalningar förekommer dröjsmål vid betalning med Waltti-kortet och i applikationen
Publicerad: 29.11.2022
För närvarande förekommer det dröjsmål i S-Bankens nätbetalningar i Waltti-biljettsystemet, och därför rekommenderar vi att man i första hand använder andra betalningssätt. Övriga bankers nätbetalningar och övriga betalningssätt fungerar som normalt.
I en del av S-Bankens nätbetalningar misslyckas återgången till Waltti-butiken i och med ibruktagande av nya Paytrail, och då kan dröjsmålet i betalningen vara till och med mera än ett dygn. Följaktligen får kunden produkten med ett mycket längre dröjsmål än vanligtvis. Den tidigare Paytrail-versionen kvitterade att betalningen gått igenom på 2–3 timmar och kunden fick den produkt hen köpt med ett litet dröjsmål.
Situationen anknyter till S-Bankens PSD2-lösningar, som är oberoende av Waltti, och vi strävar för vår del efter att se till att problemet får sin lösning så snabbt som möjligt.