Artikelkategorier: Arkiv
En del av inköpen i Waltti-butiken har misslyckats
Publicerad: 2.12.2022
En del av de inköpstransaktioner som betalats via en nätbank i Waltti-butiken under perioden 25–28.11.2022 har blivit på hälft på grund av ett fel i betalningsförmedlaren Paytrails tjänst. På grund av felet har de köpta biljettprodukterna inte kunnat levereras till kunderna.
De biljettprodukter som kunderna köpt kommer att synas på deras resekonton med en fördröjning vars längd det för närvarande inte går att uppskatta. Paytrail utreder och försöker åtgärda problemet.
Kunden kan köpa en ny produkt, och den produkt som blivit fördröjd på grund av felet levereras till kortet/kontot då felet är åtgärdat.
Problemet har gällt endast de betalningar i Waltti-butiken som gjorts via nätbanksknapparna. Om du automatiskt efter betalningen blir omdirigerad tillbaka till Waltti-butiken och får ett kvitto på ditt inköp till din e-post, är det ett tecken på att inköpet har lyckats.