Artikkelin kategoriat: Arkisto Uutiset
Kela ja Vaasan kaupunki avaavat yhteisen palvelupisteen
Julkaistu: 17.6.2022
Kela ja Vaasan kaupunki avaavat yhteisen asiakaspalvelupisteen alkuvuodesta 2023. Uusi palvelupiste vastaa asiakkaiden toiveisiin; yhteisestä palvelupisteestä saa monta palvelua samasta paikasta.
Kela ja Vaasan kaupunki avaavat yhteisen asiakaspalvelupisteen, johon siirtyvät ainakin Kelan asiakaspalvelu sekä Vaasan kaupungin Kansalaisinfo ja Welcome office. Yhteisen tilan suunnittelu ja remontointi ovat alkamassa. Uusi palvelupiste avataan ensi vuoden alkupuolella Tammipihassa, osoitteessa Teräksenkuja 1.
Länsi-Suomessa Kelan palvelupisteistä jo noin 65 prosenttia toimii yhdessä eri organisaatioiden kanssa.
– Tämä on askel kohti asiakkaiden toivomaa palvelua, jossa samasta palvelupisteestä saa monia palveluja. Palvelemme asiakkaita uudessa palvelupisteessä myös ajanvarauksella. Myös puhelinpalvelu on edelleen tärkeä osa palveluitamme, kertoo Kelan läntisen asiakaspalveluyksikön johtaja Tina Söderman.
Uuden asiakaspalvelupisteen sijainti on keskeinen ja se on helposti saavutettavissa. Asiakaspalvelun, neuvonnan ja ohjauksen kehittäminen on yksi Vaasan kaupungin strategisista painopisteistä.
– On hienoa päästä yhteisiin tiloihin Kelan kanssa. Näin voimme palvella yhteisiä asiakkaitamme entistä paremmin, toteaa Vaasan kaupungin hallintopäällikkö Marjo Mäki-Krekola.
Yhteisestä asiakaspalvelupisteestä tiedotetaan lisää syksyn 2022 aikana.